Alla inlägg den 14 september 2009

Av Christina - 14 september 2009 21:05

  

Så här tjock är Vanja idag.

Nu äter hon tre/fyra gånger per dag, men i kväll var det svårt att få ner kvällsmaten.

Med lite hjälp från matte gick det bättre det smakar tydligen bättre ur mattes hand Flört


Idag har vi varit ute i skogen bakom huset en liten vända annars är vi mest i trädgården och spatserar lite.


Vanja är ganska trött och sover mycket, hon kan behöva samla lite krafter inför stundande händelser.

Hennes kullar brukar inte bli små så det blir inte mycke vila av sedan.

I

dag är hon på dag 54 och jag läste någonstans att om valparna föds mellan dag 53-72 har det störst chans att överleva....den första gränsen har vi i alla fall passerat och det känns skönt.


Jag måste få visa att det är fler än jag och Vanja som är i vår trädgård.

Här är ett par bilder som vår son Mats tog igår genom vårt vardagsrums fönster.....vist är dom söta.




        


Vanja har även varit i valprummet och bäddat lite i valplådan.

Jag tror nog att hon väljer den framför bergs skrevan i skogen eller under hundhuset som hon också har spanat lite på.


  



Ha det så gott där ute och vi återkommer så ofta vi kan med mera nytt om Vanjas dräktighet.

Det börjar ju närma sig nu....tror ni att hon går till dag 63 som är det mest vanliga??? det tror inte jag ....hon har valpat på dag 60 båda gångerna förut och det är redan på söndag...


Ha det bra

från Christina och en sovande Vanja i valprummet

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En liten uppfödning av Engelsk springer spaniel för nytta och nöje

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards