Alla inlägg den 30 december 2010

Av Christina - 30 december 2010 15:01




I Tisdags var vi på hytta en liten sväng.

Vi har inte varit där sedan snön kom så det var att ta fram

spaden för att skotta väg.


 


Ganska kallt var det också termometern visade på - 16 grader C

men jag lovar att skotta snö det värmer    


 


Värmde gjorde även brasan som vi gjorde inne.




Konstigt att det alltid är så mysigt med en eld/brasor...jag fick förästen en eldkorg av sonen och hans sambo i julklapp.....det har jag önskat mig i många år så den kommer jag garanterat att använda mycket på hytta.




Vi myste oss även med varmchoklad och pepparkakor....



 




Det var många som var sugna på de tror jag....




 



Ellie´s näsa var väldigt lång....






och Tia Maria kikade fram på andra sidan bordet....




   




Vi passade på att tända många ljus



 




och det blev  lite julstämning när vi tänt

julbocken och julängeln på spiselkransen.




 



Vanja gonade sig på soffan och...




 



Wittra vilade i fåtöljen framför brasan.





På hytta får hundarna vara i soffan och fåtöljerna men hemma har dom bara en fåtölj som det är tillåtet att vara i...

och det vet dom så väl och finner sig så snällt i ...hundarna är inte dumma inte.


Här är det Ellié och Vanja som sitter i soffan.




Julstämning var det på utsidan stugan också...jag brukar tända levande ljus

ute i en gran och det blir verkligen

JULSTÄMNING

vill jag lova.





Vi önskar er alla ett GOTT NYTT År!!!


Ps glöm inte kommentera mera ds   




Ha det bra så ses vi på det nya året

/ Christina  

Presentation


En liten uppfödning av Engelsk springer spaniel för nytta och nöje

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards