Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Christina - 11 februari 2011 12:06



Alice mår fortfarande jätte bra.

Hon tar det lite lugnt när vi är ute och de andra hundarna tummlar runt i snödrivorna, men hon hänger med på promenaderna och är sitt vanliga jag.


 

Hon kollar noga om de kan gömma sig något gott i snödrivorna,

ibland är älgarna här och lämnar "godis" högar efter sig och det är ju synd att missa något så gott   


 


och mycket snö är det att söka igenom....


     


Nog ser hon ganska nöjd ut så jag tror att hon har hittat lite "godis"


      


Alice har också fått ny frisyr under veckan.

Lite kortare både här och där och så har vi fixat klorna och tvättat under magen.


 


Hon är en duktig tjej och finner sig snällt i att ligga på trimmbordet trots att magen börjar bli lite rund nu.


 


När detta kort blev tagent i lördags var Alice mage 69 cm på det tjockaste och idag fredag har jag mätt henne igen och nu är hon 75 cm på det tjockaste.

Hon har alltså vuxit 6 cm på 6 dagar.

Jag tycker inte att hon är jätte stor så vi gissar här hemma att det blir en lagom stor kull....svårt att säga men gissa kan man ju....kanske 5-7 valpar....vad tror ni??





Här kommer några bilder från morgonen, jag är ledig idag så vi har varit ute och skottat snö och busat i snön lite och så var kameran med förståss.

Som ni ser har det kommit mycket snö de sista dagarna och idag blåser det ganska mycket också.



Här är det Tia som kikar sig runt i snöyran.



 


Alice är också med ute i blåsenvädret.


 


Här ser man att magen har vuxit ganska mycket den sista veckan.


 



 

Katten Elvis var också med ut en liten stund.

Men detta är inget bra väder för en katt tydligen, han ville in igen ganska snabbt.


 


Tia står högt uppe på en snödriva och spejar efter någon att busa med.....


 


och Wittra är gärna med på en runda i snön.


 


Jag passade även på att samla "släkten" på trappan.

Till vänster sitter farmor Vanja och till höger mamma Wittra,

 längst fram sitter Alice.

Roligt att ha dom samlade på ett foto.

Kanske skulle Alice pappa Atlas komma på besök idag och då får vi se om vi kan få till ett riktigt "familje" foto.


Jag önskar er en trevlig helg.


För oss börjar det närma sig valpning....bara ca en vecka kvar.

Jag ska försöka uppdatera lite oftare nu, vet ju att ni är några stycken som är spända och nyfikna på hur det går.

  


MVH Christina



Presentation


En liten uppfödning av Engelsk springer spaniel för nytta och nöje

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards