Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Christina - 19 februari 2011 08:56


Igår fredag ville inte Alice ha varken blodpudding eller messmörmacka!!!!

 


Vi provade med grädde och ägg gula, torrfoder, mjukfoder,

ja allt vi kunde hitta på men det smakade inget vidare.

Hon tog några bitar av mackan under dagen och några torkade leverbitar var det enda som gick ner.


 


Hon låg mest och hade lite frossa och vilade sig mycket.


Under natten har det blivit mer frossa och hon är nu orolig och flåsar och bäddar rejält.


     


Hon kämpar med att tempen ska gå ner till ca 37 grader och sedan vända upp till normalt igen. Detta kallas öppningsstadiet.

Tempen har varit nere på 37,3 under morgontimmarna men kanske den måste dyka ytterligare lite till innan den vänder upp igen och sedan kan det börja  hända saker.


 


Alice vilar och kämpar på och vi hoppas att det snart ska hända något här i valplådan.



När jag var ute i går kväll och rastade Alice var jag tvungen att ta med kameran. Det var en så stor fin fullmåne som lyste över landskapet.

Bilden blev inte så bra men månen var vacker vill jag lova


 


Jag minns att det var en lika stor och fin fullmåne när dessa valpar blev till nere i Åmål också....hoppas att de kommer nu idag eller i natt.

Det var svärmeri i månsken när Alice och Solo träffades.  




Måste även passa på och visa några av dottern Marits fina cupcakes och framför allt jätte goda.

Muuummmsss!!!

Hon har lovat att baka så att jag ska få till våra valpspekulanter

och besökare framöver.


 


Tusen tack kära   dotter vilken otrolig lyx,

bara att lyfta luren och beställa x-antal cupcakes!!!!


Ha det bra alla, här fortsätter flåsandet ett tag till kan jag tro.


/ Christina och Alice



Presentation


En liten uppfödning av Engelsk springer spaniel för nytta och nöje

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards