Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Christina - 23 mars 2011 16:33


Vädret har varit helt underbart under helgen och vi har passat på att vara ute så mycket som möjligt.


 


Alice och jag passade på att sola oss en liten stund på förmiddagen

innan hennes familj från Portilla kom för att hälsa på.

En stor påse med Semlor hade dom med sig och vi hade stekt våfflor så här blev det riktigt kalas minsann.

Trevligt att räffa dom igen och det tyckte Alice också, hon blev jätte glad och visade stolt upp sina valpar.



På söndagen var det jag och Tia Maria som tog sparken och drog till skogs.

För att njuta av solen och få lite ensamtid bara hon och jag, det blir inte så många sådana stunder nu för tiden som ni kanske förstår   


 


Vi hade med oss ett par dummy som vi tränade lite med och det gick ganska bra.

Tia sprang glatt ut för att hämta dummyn och kom faktiskt in med dom till mig igen. Vi har inte tränat alls mycket så jag är väldigt nöjd med detta.


 


Hon tyckte nog som jag att det var skönt att det var bara hon och jag en liten stund. Hon sprang och hoppade i snön och hade riktiga spanielrace.

Kameran var med förståss och den här bilden är lite rolig, jag viste inte att hundar var så duktiga på att göra grimaser.  

Men här är bildbevis på det.


 

Jo då hon kan va fin på kort också eller hur...


 


nästan så man inte tror att det är samma hund.


Husse och Ellie gick en anna väg och tränade dom också men hade ingen kamera med sig.

Så här trött var Ellie när hon kom hem  


 


och då är det tydligen skönt att vila sig PÅ Vanja.



 


Alice tar hand om och pysslar om sina små efter bästa förmåga.

Hon är nog lite av en urhund, måndag morgon var hon in i valphagen och lade upp mat till valparna....inte så bra kanske risken är att dom får för mycket mat och blir dårliga i magen.

Denna gången var jag med och såg till att valparna inte fick äta så mycket

av det hon erbjöd dom, det gäller att se upp.

Här har hon lagt tassen över en av valparna för att puts och tvätta honom ordentligt.



När Alice hade mjölkstockning sydde jag en Drakdräkt till henne och jag har lovat att lägga ut bilder på bloggen på henne.


Snygg eller ej men den funkar, hon blev varm och tuttar och magen i allafall   

 


 


Ja ni ser säkert att det är en fleece filt från IKEA från början men man tager vad man haver sa Kajsa Varg.


Valparna har fått nya leksaker och tycker att de är ganska intressanta.


 


     

och väldigt goda att bita i.



Man blir lite trött av all lek och somnar sött.



 


 


Ha det bra, vi ses snart igen.


/ Christina




Presentation


En liten uppfödning av Engelsk springer spaniel för nytta och nöje

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards