Alla inlägg under december 2012

Av Christina - 30 december 2012 09:14


 

Nu är Julen över och vi närmar oss det Nya året.

Vi har haft en skön jul hemma med barn och barnbarn, julmat i överflöd och ......

 

 

 

 

....Tomte förståss...  

 

 

 

 

 

 Långa sköna skogspromenader med hundarna har det också blivit.


Hundarna stortrivs när de får springa i skogen och rusa/rulla/hoppa/ kasta sig i snödrivorna.....här är en bild på vår egen lilla SNÖÄNGEL (Engla)

Söt eller hur   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Gammeltanten Vanja som fyllde 10 år nu december är med ute och roar sig i snön   

 

Hon är lite stel ibland så nu till jul fick hon ett Back on Track täcke som ska värma hennes stela rygg.

 

Här visar hon malligt upp sig i sitt nya täcke.....först ett snöbad....

 

 

 

 

            

 

 

Back on Track finns till både människor, hundar och hästar.

I materialet finns keramiskt pulver insmält i trådarna som reflekterar kroppsvärmen i form av infrarödstrålning. Vilket gör att det kan lindra inflammation, minska smärta i muskler, ligament och leder

blodcirkulationen ökar och det påskyndar läkningen i de "skadade" områdena.

 


Detta täcket är hon väl värd vår Vanja, vi hoppas få många härliga år än med henne.   

 

 

 

 

 

Jag och Tony fick också varsit underställ av Tomten i detta material.

Skönt för våra ömma kroppar och jag har hört många som använt Back on Track till sig själva och till sina hästar och hundar med bra resultat så nu kan allt bara bli bättre.

 
I Torsby finns det att köpa/beställa på Nordvärmlands Smådjurspraktik.
 
 
 
 
Vi önskar er en god fortsättning och ett Riktigt Gott Nytt År.
 
 
 
 
Vi ses.
Kram Christina och Tony / Kristaras kennel

 

 

 

 

 

Av Christina - 22 december 2012 08:45


 

Nu är vi lediga i några dagar och ska fira Jul med familjen, våra barn och barnbarn.

Skönt och mysigt på alla sätt med god mat och långa promenader ska det bli,

hundarna älskar när dom får rusa runt i snön.

 

Vi önskar er alla en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.

 

Ta hand om varandra så ses vi på nyåret.

 

Kristaras kennel

Christina & Tony

 

                   

 

     

 

Här kommer några bilder från en skön snöpromenad i veckan.

 

Full fart!!!

 

           

 

 

Må så gott

Kram.

 

 

Av Christina - 15 december 2012 17:09



Ja nu var det riktigt länge sedan jag sist uppdaterade Bloggen och mycket har hänt sedan sist.

Idag har jag gjort en summering på vår hemsida av År 2012, gå gärna in där och kika.



Jag började på nytt jobb i april och det var/är mycket nytt som jag ska lära mig.

Kul är det men det tar på krafterna och jag sitter ganska mycket vid datorn där så det finns andra saker som är roligare att göra när jag kommer hem. Det är förklaringen till att blogg och hemsidan inte har blivit uppdaterad som den brukar, men det betyder inte att vi inte har gjort en massa kul saker på kenneln.



Siri har i allafall använt datorn på sitt sätt när jag har gjort andra saker   


 



Träningsträffar i Viltspår har vi haft och det har varit så roligt och har gett oss

5 st Svenska Viltspårchampion ur vår Excellent kull under året.

GRATTIS till er alla detta är så roligt.


En Championat tårta till er blev det.


  




Vi har varit ute och åkt i skön natur i Norge på en lite höst semester.

Fina vyer och härlig natur.

Här kommer lite bilder.



               


Trollstigen, Trondheim och Atlanterhavsveien var några av platserna vi såg.

Den enda som var med på resan av hundarna var Vanja.






En ny familjemedlem har det också blivit. Vår dotter Clara som har köpt sig en Welsh corgi cardigan.

En pigg och glad liten tjej vid namn Luna.


    





Vi har haft jaktlydnad och apporterings kurs och valpkurs med Berit Larsson nu i höst med avslutning

1 advent. jätte roligt att vara med på kurs igen och jag ser verkligen fram emot fortsättningen

som vi planerar till våren.


Vi försöker träna flitigt jag och Tia och som ni ser så är till och med blomlådan prepparerad med dummy och fågelvinge....allt för att det ska vara nära tillhands   


Snyggt eller??? Ja orginellt iallafall   


 



Träna på där ut så ses vi snart igen

hälsar jag och Tia.


 

Presentation


En liten uppfödning av Engelsk springer spaniel för nytta och nöje

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards