Alla inlägg under januari 2013

Av Christina - 23 januari 2013 18:16



Idag har det varit strålande väder   och termometern visade på -21 grader på morgonen.

Senare mitt på dagen blev det lite varmare ca -17 grader och jag och hundarna tog en fin skogspromenad trots kylan.


Det var så härligt!!! Solen börjar värma lite lite det kändes faktiskt.

Här bjuder vi på några bilder från vår skogspromenad.


 


 


 


Solen strålar och snön gnistrar.....kan det bli vackrare än så???



 


 


Luna hittade sig en pinne att bära på....viste inte att Corgi var apportörer eller smittar det från springrarna?   

Hon bär ofta på saker iallafall och tycks gilla det.


Nog är hon lite charmig det lilla trollet.....


 


...detta är en av dagens bästa bilder tycker jag själv.




Vanja har också hittat saker på våra promenader.....


 


detta hittade hon för några dagar sedan.....en ryggrad och ett bäckenben.....



Idag hittade hon godis som hon står och smakar på

....mummms (älglortar det gillar hon )....



 


 



Mycket spår såg vi idag bla harspår både här och där .....



 



och även några större spår som hundarna noggrant kollade av.....


 


kan undra vad det luktar här???? hmmmm....





Här är det Engla ........


    



och Tia Maria som poserar framför kameran.....med en klarblå himmel som bakgrund.....så härligt.



     



Vi vill också passa på att Tacka alla som var här i lördags på "filmeftermiddag"

Alltid lika roligt att träffas och vi hoppas att ni blev lite inspirerade att fortsätta träna era hundar.


De här filmerna såg vi.


 


...och här ser ni det glada gänget som är djupt koncentrerade på filmen på TV:n.


   



Vi önskar oss flera solskensdagar och många fler träffar med glada positiva människor.


 


Kram Christina och Tony

Av Christina - 13 januari 2013 17:55



Jag har sytt 25 st nya dummy, så nu är vi laddade inför vårens apporteringsträningar och kurs.  


Vi startar med att se 2 filmer nu på lördag 19/1-13 om spanielns jakt o apportering.

Det ska bli så kul att få träffa er alla igen och kanske är det fler än jag som behöver några nya dummya.






Vi passar på att träna lite när tillfälle bjuds. 

Här tränar jag och Tia sök på en av våra promenader.


         


Tia är duktig och tycker detta är jätte kul.


Här tränar vi linjetag på hängbron.


     



Även Engla får träna lite ibland.

Hon älskar det.


         


Mycket godis blir det självklart   



Här kommer några bilder på soluppgången en dag under veckan.

Jag vara bara tvungen att ta kameran med mig och gå ut och fota.

Tjusigt eller hur....


       



Avslutar med en frostig bild på vårt paradisäppel träd.


 


Ha en skön vecka!

Vi ses.

Kram Christina



Av Christina - 2 januari 2013 14:26


 

Nyårsdagen 2013-01-01 åkte vi till Hytta.

En skön promenad med hundarna som älskar att få rusa runt och leka.

 

 

  

 


Även barnbarnen tyckte det var kul att tumla runt i snön.

 

   

 

 

Korvgrillning och mys på Hytta tycker vi nog alla är trevligt   

 

 

 

 

 

Det blir så mysigt med levande ljus en brasa och vedspis att värma sig vid.

Avkopplande och skööööönt.

 

 

 

 

 

 

Idag har jag och hundarna varit ute och tränat lite.

Sprakande solsken    och -6 grader, helt perfekt med andra ord....vem kan sitta inne då???

 

 

 

 

 

 

Här tränar vi lite apportering......man måste också träna på att vänta.

 

 

 

Denna gången var det Vanja som fick apportera, vilket hon gör med stor glädje.

 

 

 

 

Här ser man att hon börjar bli en gammal dam.....lite grå har hon blivit.

Att öronen är så korta beror på den lilla Welch corgin Luna som bor hemma hos oss....

som liten valp är det roligt att hänga i springeröron....och då blir dom korta med tiden.

 

 

 

 

Sedan var det Vanjas tur att vänta, här sitter hon iklädd sitt nya

Back on Track täcke och jag tror att hon gillar det.

Hon verkar pigg och allert och hänger med bra i skogen, busar gärna med Luna och springer ikapp med dom andra hundarna. Hoppas hoppas att detta täcke hjälper henne så hon kan hänga med oss ut i många år till.

Själv tycker jag att mina muskler inte alls är så spända som dom tidigare varit och jag tror att det beror på mitt Back on Track underställ.

Det känns bra!!!

 

 

 

 

Efter några timmar ute är det skönt att få komma in i stugvärmen.

Elden sprakar i Jötul spisen och inne ligger vår katt Mia i sin nya låda på "Gräddhyllan".

En gammal låda från en lådhurts som jag ställde i trappen med en skön fäll och filt i har blivit hennes favorit plats. Mia är också gammal och börjar bli öm och stel i kroppen...

.....kanske hon skulle få en Back on Track filt att ligga på....det tål att funderas på.

 

 

   

 

 

Ha det gott så ses vi snart.

Håll koll på hemsidan där kommer vi snart ut med lite datum för våra aktiviteter.

Kram

/ Christina

  

Presentation


En liten uppfödning av Engelsk springer spaniel för nytta och nöje

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards