Alla inlägg under februari 2014

Av Christina - 25 februari 2014 15:56


Idag är Engla på dräktighetsdag 58. Det innebär att det kan hända saker närsomhelst nu.

Hon är fortfarande pigg och gillar att vara med ute   men vem gör inte det en dag som denna.

Solsken och fågelkvitter.......kan det vara våren tror ni?


   

 


Ja på vissa ställen är det till och med barmark även hos oss.

Skönt att få strosa lite på ängen och in i skogen.....


 


Här ser man tydligt hur stor Engla har blivit   

 


Snosar och luktar kan undra vad som varit gömt i snö och kommer upp i tö????


     


Tydligen något man måste smaka på iallafall....


Lilla Geisha funderar lite vad det är som kommer fram under snön....allt måste man smaka på.

Ja så liten är hon ju inte längre.....benen är iallafall lååååånga och fulla av spring.....precis som dom ska va när man är 4 månader.  



Tia och Vanja poserar lite ....


 


och några fler bilder på Engla.....


       


Jag kan inte låta bli att fota lite av vår härliga natur också.....


     


mossor och gran.....så vackert....


Engla är lite trött efter vår promenad....och vilar sig på köksgolvet.....det kan hon behöva för snart snart ska dom ut dom små liven som ligger där inne och sparkar       


 

Ha det gott.

/Kram Christina

Av Christina - 19 februari 2014 19:04


Nu äntligen har förkylningen släppt och jag är på benen igen.

Idag har jag varit ute med hundarna en stund och det var så skönt,


Här kommer några bilder från vår promenad.

Vi gick ner till älven Ljusnan och jag hade kameran i högsta hugg....tänkte att kanske kunde

jag få lite bra bilder på Engla.

Tikar som är dräktiga brukar göra sig så bra på bild.....men.....ja se själva vad Engla tyckte om min ide.....


       


Ganska talande bilder eller hur.....  



Vi gick vidare det blir fler tillfällen att fota tänkte jag,,,,här tränar vi inkallning...

(pipan hade jag naturligtvis glömt hemma men det gick bra iallafall)


Sitt stanna!


 


Hiiiiit!


   

Inga problem   

Ljusnans Bad & Bastuförening håller på att bygga bastu nere vid älven så vi var där och kikade lite.

Passerade en gammal gärdsgård, dom är så fina....



och bastun blir också jätte fin..


 


Passade på att fota flickorna också nu när dom ville samarbeta lite bättre....


       


Här sitter dom på verandan och spejar över vattnet....


 


  Sedan var det dags att vända hemåt...över vår fina hängbro...



Där hittade jag lite annorlunda motiv som jag var tvungen att fota...


     


Här undrar Engla om jag tänker komma snart....


 


Lite bus och lek blev det på hemvägen, tyvärr hade vi inget annat än ett koppel och mina vantar att leka med,

men vad gör väll det.....det är lika roligt iallafall.


Kom så leker vi tycker Tia....


     


och Engla hänger med....


     

Ja det blev en skön stund ute i frisk luft oj vad jag har saknat detta.



Till helgen får vi besök av hundtittare, blivande valpköpare och "gamla" valpköpare så idag har jag

fyllt på i frysen med hembakade kanelbullar.


   


Nu ska jag och Engla mysa oss med en bulle hon fyller ju 3 år idag lilla skruttan      


Jag fick faktiskt ett fint foto av henne nere vi älven eller hur....  


 


Vi ses snart igen.

Kram Christina



Av Christina - 17 februari 2014 19:43


Idag är Engla på dräktighetsdag 50 och husse har varit till veterinären med henne och röntgat magen:)

Själv ligger jag hemma i feber och förkylning så jag kunde inte följa med :(

Men skickade med honom kameran så att vi fick några bilder att kika på här hemma.


Hos veterinären var det akuta operationer idag så hon hade inte tid att kika på bilden så det gör vi en annan dag men ni får gärna hjälpa till at räkna valparna.



Här kommer bilderna....


   


Inte så lätt att se och räkna men ett litet hum har jag.....hur många får ni det till??? 



Engla är ny trimmad och valplådan är sedan länge på plats så vi är ganska förberedda.

Aptiten har kommit tillbaka och hon mår väldigt bra   vår Engla.


Vi jobbar den här veckan sedan ska vi vara hemma och pyssla om henne riktig ordentligt  

för nu närmar det sig Dagen D med stormsteg.


 

Vi önskar er en trevlig vecka

/ Christina och Engla





Av Christina - 8 februari 2014 19:53



Hundarna älskar det.....full fart framåt......


 


 


 


  

 

Luna och Geisha flyger fram.....ja Luna flyger inte alltid så lätt....

..ibland kan det vara lite mycket av det goda, inte alltid så lätt att vara kortbent  


 



Detta var några bilder från förra helgen och under veckan har vi fixat med valprummet och valplådan.


Engla har varit med och städat upp och noga kontrollerat att jag fixat allt efter alla konstens regler.


Provligga måste man ju också.

     


Tror hon var ganska nöjd iallafall, hon är inne och tittar i lådan varje morgon innan vi ska gå ner

undrar vad hon tänker om han fattar att snart är det hennes tur?   



Engla mår bra och äter bättre nu än tidigare men matlusten är fortfarande inte på topp...      


det går så långsamt så till och med katten tröttnar...


 


Men magen växer iallafall   


   

Det syns att hon blivit rundare.



Idag tittade solen fram en aning och vi var ute och apporterade.... Engla tyckte det var så roligt

att få jobba lite med husse.


       


Lilla busfröet Geisha var också med  men det är inte lätt att få bra bilder på den damen.


Kolla får ni se vad jag menar....


     


så fick hon tag på en dummy och då såg det ut så här.....


       


eller så här....


     


Ja som ni ser så har hon roligt iallafall   goa lilla Geisha.


 


Med lite mer träning så kan hon säker sitta fint med en dummy hon också som Engla.


       



Ha det gott allesamman och ...

 

/Kram Christina

Presentation


En liten uppfödning av Engelsk springer spaniel för nytta och nöje

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards