Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Christina - 19 juni 2010 16:35

 

Nu är det en vecka sedan vi hämtade den lilla tjejen på flygplatsen i Oslo.

Nelvanas Tia Maria har flyttat in hos oss som den självklaraste sak i världen.....

Hon har varit med oss på små utflykter på både mitt och Tonys jobb, hon har varit med till blomsteraffären och köpt plantor,  och överallt har hon glatt hälsat på alla människor och även smakat på en del   




Igår tog vi vägen över spången Tia och jag med den nya kameran....

Här kommer några bilder från vårt lilla äventyr...


  

Tia går utan tvekan över spången


 

men måste kolla så att matte är med...det är ju ganska mycket växtlighet här...


 

Det var mycket att nosa på och undersöka


 


 

På vissa ställen luktade det godis.... men hur ska man nå dit upp???


 


kanske man når om man sträcker riktigt mycket på sig...


 


Man får inte ge upp i första taget och Tia löste detta som en dans....och belöningen var ju helt riktigt godis som matte lagt ut...


 


Skogen bjöd även på svalkande vatten i en pöl....


 


det smakade gott att dricka och det gick också bra att ta ett fotbad i...


 


Det är inte alltid så lätt att fotografera lilla fröken Tia för hon var väldigt nära matte i dag.....men det var ju första gången vi var ute i Värmlandsskogarna   





 

Men säkert inte den sista för både Tia och matte gillar skogen....

..och vist kan man få lite spindelnät i håret men vad gör väll det...allt klär en sköhet heter det ju   




 


Efter en sådan skogstur var det skönt att komma hem till gameltanterna och vila sig lite....Ja Vanja är nog inte så gammal tror jag, hon är mest lektant nu för tiden  och Tia gillar henne skarpt.





Här kommer bilder på mina kära barnbarn...



Vilmer som är storebror och fyller 2 år i augusti


 

och hans lillebror Oliver som är 4 månader snart och ska döpas imorgon.


Vi önskar Oliver och hans familj ett stort Grattis på Dopdagen

från Mormor och Mossa



Vist är dom fina alla mina små och jag är så stolt över dem....

jag måste ju visa att det inte är bara hundarna jag fotar   







   och hoppas att ni tar väl vara på er och varandra.







 


Vi vill också tacka för alla lyckönskningar vi fått i samband med vår Tia Maria 


Ha de

/ Christina







Presentation


En liten uppfödning av Engelsk springer spaniel för nytta och nöje

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards