Alla inlägg under februari 2011

Av Christina - 6 februari 2011 12:51



Tiden går så otroligt fort!!!

Nu är det bara 2 veckor kvar till Alice ska valpa.


Vi var och hämtade hem henne i fredags och hon hälsade oss välkomen

lika pigg och glad som vanligt.

Hon bjöd på fler hopp och glädje skutt och mycket svansvift   


Hon var nybadad och blank och fin i pälsen, välmatad och välskött som alltid.

Det känns så skönt att ha en så bra fodervärd som tar så väl hand om henne att man aldrig behöver vara orolig.

Tack Lena och Jonas för allt ni gör för Alice.

Tack även till lill matte Christine för jag vet att hon lägger ner mycket

tid på Alice.


Det känns också skönt att Alice känner sig hemma här hos oss och med den flocken som finns här. Det är aldrig några problem att ha henne här hemma hon finner sig på en gång och det är inga som helst konstigheter......

förutom för MIG!!!


Jag får inte ha min säng och min huvudkudde för mig själv längre!!!!

Alice är nämligen van vid att ligga i sängen på mattes kudde och det är defenitivt inte jag van vid.

Vi har aldrig våra hundar i sängen, men vem har hjärta till att jaga ner en högdräktig liten Alice när hon lagt sig till rätta och vill bli kliad på magen.   


Inte jag iallafall så min nattsömn kommer inte att va den bästa de närmaste veckorna men så får det väll bli tills vi flyttar i i valprummet och valplådan   


   

Här är två bilder jag fått fråm Christine, tack för det.




Vi fortsätter mata och skämma bort Alice så mycket vi kan.

Hon får nu valpfoder och lite fjäskmat ( mjuk hund mat Klass ) som vi blandar i torrfordret samt äggula, solrosolja och de obligatoriska messmör mackorna till frukost.


 


Som synes så är det fem tikar som tror dom är dräktiga allihop.....

dom vill i allafall ha messmör macka till frukost   


Ja, ja någon rättvis får det väll va och det finns mera messmör i affären,

det blir mackor till alla "dräktiga" fröknar.


Alice är lite tröttare än vanligt och vill gärna ha lite extra i matväg om det går att få. Så bästa platsen enligt Alice måste ju vara att ligga precis framför spisen, då kan man inte missa något eller hur??


   


När vi är ute följer hon gärna med men i ett lite lugnare tempo, hon rusar inte runt och busar med de andra utan lunkar mera förståndigt runt.


 


Hon ska snart få en kortare "frisyr" inför valpningen och vi ska även fixa till klorna.

Valprummet gjorde vi i ordning med valplåda och tidningar i går kväll och nya fräsch fällar är beställda och på väg,förhoppningsvis får vi dom i god tid innan valpningen.


Annars har det inte hänt så mycket här på kenneln


Ellie roar sig ofta med katten Elvis


   


och dom tycker det är lika roligt båda två   


Katten Siri är inte så busig längre men gillar att sova  tillsammans med hundarn i hundsängen och hon funkar också bra som huvudkudde.


   


Här kommer fler bilder på tröttingar i lite olika ställningar...


Tia och Wittra sover gärna tillsammans fast jag undrar om Wittra tycker att det var så skönt just den här gången.... men hon låg kvar så kanske det inte var så illa i allafall   


 



En annan dag var det Tia som var sist att gå och lägga sig.....och här undrar hon om det finns plats över till henne också...


 


Man vill ju va där alla andra är när man är en springer spaniel och finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju.... 


 


Vi har faktiskt flera hundbäddar men tydligen ska man ligga så trångt som möjligt.


 


Här kommer Vanja med en ny leksak.

Den har varit hållbar och väldigt rolig tycker hundarna.

Den är för övrigt hemgjord, det är en gammal ful fleecpläd som jag klippt remsor av och flätat hårt...inte så tokigt och väldigt lätt att göra själv.


Vi har ofta besök av fröken älg också...


 

på väldigt nära håll .....man får kolla extra när man släpper ut hundarna så att hon inte står utanför dörren....


 


De här bilderna tog jag igår ute i solskenet.

Det är Ellie som poserar framför kameran......hon är en riktig linslus den lilla damen   men vad gör väl det, jag jag fotar henne så gärna.


   




Här är ytterliga två som gillar att bli fotade


Elvis


 

och   Siri


 

Ha det bra allihop så ses vi snart igen.

Mvh Christina



Presentation


En liten uppfödning av Engelsk springer spaniel för nytta och nöje

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards